|  | 
				
           
     
   
  
 
  
    
          Pochwała miłości In Praise of Love / Éloge de l’amour 
  
  reż. Jean-Luc Godard 
  /
  
  Francja, Szwajcaria  2001 
  
    / 
    90’
  
     
    napisy: polskie i angielskie
   
   
      Retrospektywa: Jean-Luc Godard 
	   
      
	   2 razy 50 lat kina francuskiego, 
	   Alphaville, czyli dziwne przygody Lemmy’ego Cautiona , 
	   Armida , 
	   British Sounds , 
	   Charlotte i Véronique lub Wszyscy chłopcy mają na imię Patryk , 
	   Chinka , 
	   Co złego dzieje się ze światem , 
	   Detektyw , 
	   Do Thomasa Wainggai (Epizod filmu Przeciw zapomnieniu) , 
	   Do utraty tchu , 
	   Dwie lub trzy rzeczy, które wiem o niej , 
	   Dzieci bawią się w Rosję , 
	   Dzieciństwo sztuki , 
	   Film jak inne , 
	   Film Socjalizm , 
	   Francja, zabawa dwojga dzieci (I) , 
	   Francja, zabawa dwojga dzieci (II) , 
	   Historia wody , 
	   Historia/e kina (I) , 
	   Historia/e kina (II) , 
	   Historia/e kina (III) , 
	   Imię Carmen , 
	   Jak leci? , 
	   Jeden plus jeden , 
	   JLG/JLG – Autoportret grudniowy , 
	   Kamera-oko , 
	   Karabinierzy , 
	   Katastrofa , 
	   Kino-ulotki , 
	   Kobieta jest kobietą , 
	   Kobieta zamężna , 
	   Kokietka , 
	   Król Lear , 
	   Lekkie i ciężkie. Lekkie rozmowy o ciężkich tematach pomiędzy dwojgiem przyjaciół , 
	   Lenistwo (epizod w Siedem grzechów głównych) , 
	   List do Freddy’ego Buache , 
	   List do Jane , 
	   Made in USA , 
	   Métamorphojean , 
	   Męski, żeński: 15 scen z życia , 
	   Miłość (w) Miłość i wściekłość , 
	   Modlitwy za refuseników , 
	   Modlitwy za refuseników (2) , 
	   Montparnasse-Levallois , 
	   Mozart na zawsze , 
	   Na moje nieszczęście , 
	   Nadzieja / Mikrokosmos , 
	   Nasza muzyka , 
	   Niemcy, rok 90 – punkt zero , 
	   Notatki na temat filmu Zdrowaś Mario , 
	   Nowa fala , 
	   Numer dwa , 
	   Operacja ‘beton’ , 
	   Osobliwa szajka , 
	   Ostatnie słowo , 
	   Pasja , 
	   Plus Oh! , 
	   Pochwała miłości , 
	   Początek XXI wieku , 
	   Pogarda , 
	   Powrót Charlotte , 
	   Pozdrawiam cię, Sarajewo , 
	   Pravda , 
	   Prawdziwy fałszywy paszport , 
	   Quand la gauche sera au pouvoir , 
	   Radosna wiedza , 
	   Ratuj się kto może , 
	   Reklamy dla Girbaud , 
	   Scenariusz do Ratuj się kto może , 
	   Scenariusz filmu Pasja , 
	   Służąca do wszystkiego , 
	   Spotkanie z Woodym Allenem , 
	   Stare miejsce , 
	   Szalony Piotruś , 
	   Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (I) , 
	   Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (II) , 
	   Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (III) , 
	   Sześć razy dwa, albo ponad i poza komunikacją (IV) , 
	   Tu i wszędzie , 
	   Utopie , 
	   Uważaj z prawej , 
	   W hołdzie Erykowi Rohmerowi , 
	   W mroku czasów (w) Dziesięć minut później: wiolonczela , 
	   Walki we Włoszech , 
	   Weekend , 
	   Wiatr ze wschodu , 
	   Wielki oszust (w:) Najpiękniejsze oszustwa świata , 
	   Wielkość i upadek drobnego przemysłu filmowego , 
	   Włodzimierz i Róża , 
	   Wolność i ojczyzna , 
	   Wszyscy się przechadzaliśmy , 
	   Wszystko w porządku , 
	   Wybrane momenty z historii kina , 
	   Zapłata z góry albo miłość w roku 2000 , 
	   Zdrowaś Mario , 
	   Zmienić obraz , 
	   Żołnierzyk , 
	   Żyć własnym życiem 
  
        
        Obsada
      
        Bruno Putzulu, Cécile Camp, Jean Davy, Françoise Verny, Audrey Klebaner, Jérémy Lippmann, Claude Baignières
         
      nagrody
    
    
    
      Valladolid IFF 2001 – Special Jury Prize, Fajr FF 2001 – Best Film
     Opis filmuPochwała miłości uchodzi za późne arcydzieło Godarda. Jego bohater, Edgar, mimo iż jest człowiekiem dość młodym, przygnieciony jest przeszłością. Prześladują go zarówno jego prywatne wspomnienia, jak i historia, która odcisnęła się na jego otoczeniu. Edgar nie może zapomnieć Berthe, kobiety, którą spotkał dwa lata wcześniej i pragnął obsadzić w filmie o miłości na trzech etapach ludzkiego życia: młodości, dorosłości i starości. Nie może także uwolnić się od losów starego małżeństwa Bayardów, którzy zaangażowani byli w ruchu oporu w Paryżu podczas II wojny światowej i zostali wysłani do obozu koncentracyjnego w Ravensbrück. Wrażenie dominacji przeszłości nad teraźniejszością w życiu Edgara przekazywane jest również poprzez obrazy i dźwięki, które go otaczają. Paryż, którego doświadcza Edgar, jest pełen historii zapośredniczonej przez film, która się przejawia w plakacie reklamującym film Roberta Bressona, Kieszonkowiec, czy w barce płynącej wolno po Sekwanie przy akompaniamencie piosenki Maurice’a Jauberta z filmu Jeana Vigo, Atalanta. Moc historii ujawnia się także w warstwie barwnej: przeszłość nakręcona została na taśmie czarno-białej, teraźniejszość – na kolorowej. Ewa Mazierska |  | 
      
 
       
      
 
Moje NH 
Strona archiwalna 10. edycji (2010 rok)
 
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:www.enh.pl |